
Werkdruk, iedereen krijgt ermee te maken en iedereen gaat er op een eigen manier mee om. Werkdruk is iets ongrijpbaars, iets subjectiefs maar overal aanwezig. Maar wat is werkdruk? Werkdruk is de manier waarop een persoon omgaat met werkbelasting. Wij zien dat ook ondernemers verschillend omgaan met werkdruk.
De één gaat harder werker, de andere slimmer.
Het lijkt erop dat de mensen die harder gaan werken, steeds minder tijd hebben en hierdoor afspraken niet (kunnen) nakomen, uitstelgedrag vertonen, excuses zoeken om dingen niet te doen, concessies doen ten opzichte van kwaliteit en meer “gekke” fratsen…
Wij kunnen alleen de mensen helpen die slimmer willen werken. Eigenlijk is het simpel, door verspillingen uit processen te halen, worden processen korter. Als processen korter worden, scheelt dit tijd. Tijd die je ergens anders aan kan besteden…
Maar naast tijd, leveren minder processtappen ook kwaliteit en geld op… Raar maar waar, iedere processtap heeft een kans om de kwaliteit van je dienst of product te verminderen, dus door minder processtappen te doen, verbetert automatisch de kwaliteit en kost minder geld.
Dus door minder te doen, krijg ik meer tijd, een betere kwaliteit en nemen kosten af!
En natuurlijk neemt de werkdruk af…
Wat gaat u doen? Harder werken of slimmer…?!?