Trainingen

De meest praktische Leantrainingen van Nederland

Bij Het Leanhuis vinden we dat trainingen moeten aansluiten bij de dagelijkse praktijk, en niet een standaard praatje moeten zijn waarbij de deelnemers twee dagen lang aan het luisteren zijn. Daarom richten onze trainingen zich op een actueel probleem of wens in uw organisatie. Het probleem of de wens gebruiken we om de theorie uit te leggen en de deelnemers werken tijdens de training aan oplossingen voor dit probleem. Hiermee verkleinen we de afstand tussen theorie en praktijk. Deze werkwijze heeft bovendien als bijkomend voordeel dat u direct uw investering terugverdient.

Onze trainingen baseren we op de behoeftes van de klant en het niveau van de deelnemers.

Een greep uit onze trainingen

Omdat iedere training maatwerk is, hebben wij de beschrijving van de verschillende trainingen bewust summier gehouden. De basis van alle trainingen bevat de kern van Lean en voortdurend verbeteren. De benodigde tools stemmen we echter af op uw organisatie en de deelnemers. U heeft er immers niets aan, als wij uw mensen vaardigheden leren, die u niet kunt gebruiken. Wilt u meer weten over onze trainingen? Neem contact met ons op.

Yellow Belt:
Op zoek naar de oorzaak

Het effectief kunnen oplossen van problemen is de basis van een voortdurend verbeterende organisatie. Dat klinkt logisch: als je een probleem op een dusdanige manier oplost dat het niet meer terugkomt, heb je een verbetering gerealiseerd. In de praktijk komen we veel mensen en organisaties tegen die moeite hebben om problemen écht op te lossen. Vaak keren de problemen na verloop van tijd terug. Wij leiden mensen op als probleemoplossers binnen uw organisatie. Deze mensen hebben de vaardigheden om problemen tot in de kern aan te pakken door het vinden van de hoofdoorzaak en deze weg te nemen. Op die manier bent u definitief van het probleem verlost.

Probleemoplossers vormen de basis van een Lean organisatie!

2 dagen | Lean en procesdenken | A3 | Verspillingen | Go See | VOC & VOB | Brainstorm | Ishikawa | 5 x why | Andon | Poka Yoke

Green Belt:
Processen verbeteren

Organisaties hebben processen, mensen en resultaten nodig. Alle drie deze factoren zijn onlosmakelijk verbonden aan het succes van uw organisatie. Net zoals klantwensen en markteisen, veranderen processen ook voortdurend. De kwaliteit van de grondstof kan veranderen of er komt een nieuwe technologie op de markt. Tijdens deze training leiden we deelnemers op om processen te optimaliseren op een structurele manier. We gebruiken hiervoor methodes vanuit Lean, Six Sigma, Scrum, Agile en Theorie of Constraints (TOC).

Optimale processen leveren direct voordeel voor u, uw medewerkers en uw klanten op!

5 dagen | DMAIC | VSM | Statistiek | MSA | Data-visualisatie | Analysetechnieken | ROI | Risicoanalyse | Verandermanagement

Blue Belt:
Lean Leiderschap

Deze training leert leiders (managers) hoe zij de principes van Lean kunnen gebruiken in hun dagelijkse werk. Hoe kunnen deze leiders effectief gebruikmaken van Yellow belts en Green belts? En hoe kunnen zij als rolmodel dienen voor de uitrol van Lean werken binnen de organisatie? De training is een combinatie van leren, discussiëren, reflecteren en uitwerken. Tijdens de training wordt door de kandidaten een uitvoerbaar verbeterprogramma voor de eigen afdeling ontworpen. In twee mentorsessies wordt de kandidaat ondersteund in voortgang van de uitvoering van dit programma.

Lean Leiders worden niet geboren, Lean leiders worden opgeleid.

1 dag | Lean basis | Sponsorschap | Verandermanagement | Visueel management | A3 | ABC gedrag-coaching